Tanulj programozni!

Programozás és kódolás 7-14 éves gyerekeknek

A logikus gondolkodás és a problémamegoldó készség fejlesztése alsós és felsős korosztályok számára


Képzéseink

illeszkednek az iskolai tanévhez, azaz szeptember végétől május végéig folynak figyelembe véve az iskolai szüneteket. Az oktatás heti egyszer 2x45 percben, azaz heti 90 perces foglalkozásokban zajlik.

Óráinkat

hétköznap 16:30-18:00 
szombaton 9:00-10:30
így alkalmazkodunk a kisdiákok egyéb (esetleg sport) elfoglaltságaihoz.

Tematikánk

60 órás blokkokból áll, így egy blokk egy oktatási tanév alatt sajátítható el. Érdekes témákra fókuszálunk, mint a robotépítés és ennek leprogramozása, animációk és számítógépes grafika készítése, alkalmazások fejlesztése.

Csoportjaink

korosztály szerinti rendezésben vannak, külön alsós (7-10 éves) és külön felsős (11-14 éves) diákok számára. Programozó képzéseinket 6-12 fős csoportokban oktatjuk.

Oklevél

Minden kisdiákunk a tanév végén névre szóló, végzettséget igazoló oklevelet kap. A tanév során kétszer tartunk nyílt napot a szülők jelenlétében, hogy a diákok bemutathassák fejlődésüket.

Áraink

A 60 órás képzés teljes tanfolyami díja 72.000 Ft, mely díj havi részletekben is fizethető, azaz 8 x 9.000,-Ft. A havi részletek összege azonos, függetlenül az adott hónapra eső tényleges óraszámtól (pl. iskolai szünet vagy ünnepnap).

Képzéseink

Alsós korosztály számára (7-10 éves gyerekek):

Könnyű belátni: ha a diákok játéknak látják az eszközt, amit használniuk kell, sokkal tovább leköthetjük vele figyelmüket. S mialatt óriási lelkesedéssel merülnek el saját kis projektjük készítésében, észre sem veszik, mennyi alapvető fontosságú dolgot tanulnak a programozásról, algoritmizálásról és még sok kapcsolódó témakörről.
Ez csak játék, nem valami bonyolult programozás! – fogják mondani miközben szinte észrevétlenül sajátítják el a Scratch-ben a programozás alapjait.
A Scratch kreatív gondolkodásra, a logikai összefüggések megtalálására, valamint csapatmunkára tanítja a gyerekeket.
Azért Scratch, mert a fejlesztői (bostoni egyetem által kifejlesztett program) olyan programozói környezetet igyekeztek kialakítani, amely:
  • vizuális és interaktív, vagyis a programozó számára minden kéznél van jól látható helyen, így azonnal követheti az utasítások végrehajtásának az eredményét;
  • gyermekbarát, vagyis nemcsak a hagyományos matematikán alapuló, hanem olyan feladatok megoldására is alkalmas, amelyek érdekesek a gyermekek számára. A gyermekek mindig pontosan tudják, hogy mit szeretnének. Ebben a környezetben lehetőség van álló- és mozgóképi, hangi és zenei elemek párhuzamos ötvözésére, a gyermekek önálló kutatásokba kezdhetnek, miközben "észrevétlenül" tapasztalatot és programozói ismereteket szereznek.
  • szereplőközpontú, dinamikus, támogatja a játékok, animációk készítését. A különféle médiaelemek – kép és hang – vegyes használatával teret kap a programozó képzelőereje, és olyan interaktív programok születnek, ahol megmutatkozik a kreativitás.
  • a diák nemcsak a beépített elemeket használhatja, hanem elkészítheti és importálhatja a saját szükségleteinek és ízlésének megfelelőket is, ezért beépítésre kerülnek különböző grafikai programok használatának elsajátítása is.
  • objektumorientált. Egy Scratch program alapeleme a szereplő(k). A program parancsai, utasításai valójában a felhasznált szereplők tulajdonságait és viselkedését írják le.
  • a környezet többnyelvű így a diák nemcsak anyanyelvén, de angolul is elsajátíthatja az utasítás sorozatokat.

Jelentkezz itt

Felsős korosztály számára (11-14 éves gyerekek):

Ők azok a Z generációs fiatalok, akik már nehezen bírják, ha nincs WIFI azaz nincs „online világ”. Szabadidejük egy részét az online játékok töltik ki és sajnos „rabjai” az infokommunikációs eszközöknek, azonban tananyagunk segítségével megmutatjuk ezen eszközök okos használatát.
A programozás is lehet kreatív és intuitív! - a gyerekek akkor tanulják meg a programozást a legkönnyebben, ha ez együtt jár a felfedezés örömével, és több kreativitásra van szükségük, mintha csak egy átlagos videojátékkal játszanának.
A Kodu és a Stencyl egy roppant kreatív és látványos programozási környezet, melyben nemcsak megtervezhetik és elkészíthetik játékaikat, de néhány perc után már játszhatnak is velük.
A kifejezetten játékok készítésére alkalmas Microsoft Kodu és Stencyl fejlesztőkörnyezet a vizuális programnyelv használatával segíti a diákokat, hogy a programozók gondolkodásmódját játékosan elsajátíthassák.
  • könnyen elsajátítható, intuitív, ikon alapú grafikus programozási nyelvek, amelyek megalapozzák a későbbi, akár az iparban is használható szaktudást.
  • mivel grafikus programozási nyelvekről beszélünk, gyakorlatilag szintaktikai hibákkal nem találkozunk, így a diáknak mindig sikerélménye lesz
  • végrehajtásnál lépésről lépésre látjuk az utasítások sorozatát, ki tudjuk következtetni pontosan, hol követtük el a hibát, programunk teljes egészében átlátható.
  • a kreatív grafikus programozási technikával már a fiatal korúak esetében is fejleszteni lehet az algoritmikus gondolkodást, a programozói kompetenciákat.
  • ha a diák eljut arra a szintre, hogy tud absztraktizálni, képes lebontani a feladatot egyszerű elemekre, majd ezeket visszaépíti egy logikus szerkezetbe, ami egy helyesen működő programot eredményez, akkor megérte a fáradozást tanár és diák számára egyaránt.

Jelentkezz itt

Egyre többen ismerik fel, micsoda kincset adhatnak gyerekeik kezébe, ha már kiskoruktól fogva programozni tanítják őket, hogy ne csak használni tudják a pc-t.

Ma már minden gyerek a gép előtt ül, hamarabb tudják megnyitni a programokat, mint járnának. Több egyetem és néhány szülő is arra jutott, hogy ideje ebből előnyt kovácsolni: miért ne tanulhatnának valamit játékosan, amit később előnyükre fordíthatnak bármilyen szakterületen.

 

Fontos, hogy a gyermekek megtanulják a matematikai és számítási fogalmakat, és ugyanakkor kreatívan, szisztematikusan, algoritmikusan gondolkodjanak. Számos olyan tanulási lehetőség van, amely a számítógépet nemcsak bizonyos anyagok szemléltetésére használja, hanem a számítógépes programozás segítségével, lehetőséget nyújt az aktivizáló tanulásra, a digitális és matematikai kompetenciák együttes fejlesztésére. Ahhoz, hogy a diák, a számítógép segítségével, tervezni és alkotni tudjon, szükséges valamilyen programozási nyelv ismerete.

Jelentkezz itt
BitBázis Székesfehérvár

Telefon: + 36 22 791 216
E-mail: fehervar@bitbazis.hu
Cím: 8000 Székesfehérvár, Palotai út 4.

Nyitvatartás

HÉTFŐ - SZERDA -- CSÜTÖRTÖK - PÉNTEK -- SZOMBAT
07:30 - 19:30                  07:30 - 18:00            07:30 - 11:30
BitBázis Veszprém

Telefon: + 36 88 568 810
E-mail: veszprem@bitbazis.hu
Cím: 8200 Veszprém, Bajcsy-Zs. u. 18.

Nyitvatartás

HÉTFŐ - PÉNTEK
07:30 - 18:00
BitBázis Pécs

Telefon:  + 36 72 213-231
E-mail: pecs@bitbazis.hu
Cím: 7621 Pécs, Rákóczi út 1.

Nyitvatartás

HÉTFŐ - CSÜTÖRTÖK -- PÉNTEK
08:00 - 18:00              08:00 - 16:00